Купити в Україні Суднобудівельний лист, ціна від заводу виробника

Лист суднобудівельний – це міцний і надійний метал, спочатку створений для будівництва морських і річкових суден. Він виготовляється зі спеціальної сталі, яка стійка до корозії, витримує сильні навантаження і не боїться агресивного вологого середовища. Ці листи тримають форму, не іржавіють, не тріскаються при навантаженнях, легко зварюються. Саме завдяки цим якостям лист часто використовують не тільки на верфях, а й для виготовлення міцних конструкцій, наприклад, причалів, понтонів, містків, резервуарів, сходів на набережних, опор або опалубки, що експлуатується на вулиці. Такий лист – чудове рішення, коли потрібен метал, який не боїться ні морської води, ні ударів, ні часу.

Процес виробництва листа

Коли ми дивимося на морський суховантаж або невеликий прогулянковий катер, рідко замислюємося, з чого зроблено його корпус. Але ж в основі – особливий метал: суднобудівний лист. Це не просто шматок сталі – це результат складного і продуманого виробничого процесу, де кожен крок важливий.

– На першому етапі здійснюється плавка сталі. Він створюється зі спеціальних марок сталі – наприклад, VL D36, AH36, RINA AH32. Ці марки містять вуглець і легувальні елементи – такі як марганець, кремній, нікель. Добавки надають сталі особливу міцність і стійкість до морської корозії. Плавлять таку сталь у гігантських печах за температури понад 1500 °C. По суті, метал проходить друге народження – у рідкому вигляді він очищається від домішок, насичується корисними елементами і готується до формування.

– На другому етапі – загартування і відпустка. Щоб метал не тільки був міцним, але і не ламався при сильних ударах, листи піддаються термообробці. Їх нагрівають до певної температури, а потім різко охолоджують (наприклад, водою або повітрям). Це робить сталь особливо витривалою. Потім листи «відпускають» – знову нагрівають, але вже м’якше, щоб прибрати внутрішню напругу і зробити структуру сталі більш стабільною. Так досягається баланс: лист і міцний, і не крихкий.

– На третьому етапі – контроль якості. Після всіх операцій кожен лист проходить перевірку. Дивляться не тільки на товщину і геометрію, а й на хімічний склад, механічні властивості – міцність, пластичність, ударну в’язкість. Роблять навіть спеціальні випробування: лист гнуть, тягнуть, перевіряють на розрив. Якщо хоч один показник не відповідає вимогам – лист бракують. У морі помилок не прощають.

Асортимент

У нашому асортименті є суднобудівні листи найпоширеніших марок сталі: VL D36, AH36, RINA AH32. Ці листи, незважаючи на схоже призначення, розрізняються за маркою сталі, а значить – і за характеристиками:

  • AH36 – надійна “класика”. Марка AH36 – одна з найпопулярніших у суднобудуванні. Це низьколегована високоміцна суднова сталь з мінімальною гарантованою міцністю на розрив близько 490 МПа. Вона добре зварюється, не схильна до утворення тріщин і стійка до динамічних навантажень – саме тому її вибирають для несучих елементів корпусу суден, палуб і перегородок. AH36 – універсальний варіант, який підходить як для великих морських суден, так і для річкових барж.
  • BV AH36. Фактично, BV AH36 – це та сама сталь AH36, але сертифікована французьким класифікаційним товариством Bureau Veritas. Це означає, що на кожному етапі виробництва – від плавки до прокатки – контроль здійснюють представники міжнародного класифікатора. Така сталь особливо затребувана при будівництві суден, призначених для міжнародної навігації або замовлень з підвищеними вимогами до сертифікації. BV AH36 – це вибір тих, хто робить ставку не тільки на властивості металу, а й на його перевірене походження.
  • RINA AH32 – міцність на тлі легкості. Якщо судну важливо не тільки бути міцним, а й зберігати меншу вагу – на допомогу приходить сталь RINA AH32. За міцністю вона поступається AH36 (мінімум близько 440 МПа), зате виграє в гнучкості та масі. Листи AH32 легші і часто застосовуються там, де навантаження помірне – наприклад, на надбудовах, другорядних конструкціях або річкових суднах. Крім того, сертифікація RINA (італійський регістр судноплавства) робить цей матеріал визнаним у міжнародній практиці.
  • VL D36 – для особливих умов. Сталь VL D36 – це вже більш “просунута” версія. Має поліпшену ударну в’язкість і здатна витримувати низькі температури – аж до -40°C, зберігаючи пластичність. Такі листи ідеально підходять для арктичних умов, криголамів, морських платформ, танкерів, яким доведеться працювати у важких кліматичних зонах. Сталь D36 також має підвищену міцність на розрив і вигин порівняно з AH36, а приставка «VL» вказує на сертифікацію NKK (Ніппон Кайджі Кіокай) – японського класифікаційного товариства.

Кожна з цих сталей розроблялася з урахуванням специфічних умов експлуатації. Тому вибір потрібної марки – це завжди баланс між міцністю, вагою, кліматом і вимогами сертифікації. У компанії “Тонмет Холдинг” ви можете підібрати саме той лист, який забезпечить надійність і довговічність вашої конструкції, чи то судно, понтон, чи то наземний проєкт з особливими вимогами.

Стандарти

Суднобудівні сталі марок VL D36, AH36, BV AH36, RINA AH32 виготовляються відповідно до міжнародних стандартів, адаптованих або визнаних у національних нормативних документах.

  • ДСТУ EN 10025-6:2017 – Адаптована українська версія європейського стандарту на термооброблену конструкційну сталь. Є основним для імпортних суднобудівних сталей на українському ринку.
  • ДСТУ ISO 630-6:2021 – Український аналог міжнародного ISO 630-6, охоплює вимоги до високоміцних сталей для морської техніки.
  • ГОСТ 5521-93 – Прокат із суднобудівної сталі. Хоча морально застарілий, все ще використовується для внутрішнього орієнтування при поставках і при проєктуванні в пострадянському просторі.
  • ГОСТ Р 52927-2008 (Росія) – Актуалізована редакція вимог до сталей для морських суден. Частково узгоджений з ASTM A131.
  • ГОСТ 7350-77 – Стали суднобудівні. Технічні умови (для сортів Ст3сп суднового застосування, застосовується рідше, переважно для річкового флоту або малих суден)
  • ASTM A131/A131M – Американський стандарт на суднобудівні сталі. Саме за ним класифікуються сталі AH32, AH36, D36 та інші. Це один із найбільш визнаних міжнародних стандартів у суднобудуванні.

Під час купівлі суднобудівного листа в Україні та інших країнах СНД орієнтуватися варто насамперед на: ASTM A131 (міжнародний базовий стандарт), ДСТУ EN 10025-6 і ДСТУ ISO 630-6 (адаптовані для України),

Дотримання цих стандартів – гарантія, що лист справді суднобудівний, з потрібною міцністю, зварюваністю і надійністю, необхідними для суворих морських умов.

Сфери застосування

Суднобудівельний лист – це не просто метал для будівництва корпусів суден. Завдяки високій міцності, стійкості до корозії та відмінній зварюваності, такі листи давно вийшли за рамки верфей. Їх активно використовують і на суші – в будівництві, інфраструктурі, енергетиці, промисловості та навіть у побуті. Обираючи AH36, D36, RINA AH32 або BV AH36, ви отримуєте: довгий термін служби без іржі; стійкість до погоди і перепадів температур; зручність у зварюванні та згинанні; впевненість у міцності конструкції.

    • Кораблебудування і морська техніка. Це основний напрямок, для якого були розроблені сталі марок AH36, D36, RINA AH32, BV AH36. Якщо завдання – побудувати судно, якому належить витримувати агресивне морське середовище, удари хвиль і льодове навантаження, то саме такі марки сталі відповідають цим викликам. Вони пройшли випробування часом і стихією: AH36 – універсальний варіант для морських і річкових суден, танкерів, суховантажних суден; VL D36 – ідеальний вибір для суден кригового класу і платформ, які працюють у північних широтах; RINA AH32 – полегшена альтернатива, затребувана під час побудови річкового та прибережного флоту.
    • Причали, понтони та плавучі споруди – тут сталь буквально “на воді”. BV AH36 і AH36 стійкі до вологи і довготривалого впливу солоної води; VL D36 сталь особливо хороша там, де температура взимку опускається нижче -30 °C – ідеальна для арктичних прибережних конструкцій. Вибираючи листи з підвищеною ударною в’язкістю, ви отримуєте надійність на десятиліття – без іржі, деформацій і тріщин.
    • Мости та набережні. Судосталь часто застосовується в будівництві мостових прольотів, підпірних конструкцій, сходів на набережних і пірсах. Сталь AH36 тут показує відмінну стійкість до вібрацій і навантажень від пішохідного та автомобільного трафіку. При підвищених вимогах до морозостійкості – вибір очевидний: VL D36. Це чудовий варіант, якщо ви хочете побудувати щось «один раз і надовго». Такий лист не боїться ні дощу, ні снігу, ні різких перепадів температур.
    • Резервуари та ємності для води, пального й хімічних речовин. Суднобудівні марки сталі – знахідка для виготовлення: резервуарів під дощову або морську воду; ємностей на відкритих майданчиках, зокрема прибережних; паливних і технологічних баків. RINA AH32 і AH36 тут забезпечать потрібну герметичність і стабільність форми, а завдяки чудовій зварюваності – зручно збирати навіть складні конструкції.
    • Опалубка, металеві каркаси, ферми та силові елементи. Тут вступають у гру міцнісні якості. AH36 і D36 підходять для силових рам і металоконструкцій, де потрібна висока стійкість до деформацій. BV AH36 вигідний, якщо важлива сертифікована надійність – наприклад, в енергетиці або цивільному будівництві. Ви отримуєте матеріал, який не поведе при зварюванні, не дасть осадку під навантаженням і прослужить десятки років.
    • Підземні та гірничі споруди. У тунелебудуванні, укріпленні шахт і підземних комунікацій дедалі частіше застосовують саме судосталь – завдяки її витривалості та опору агресивному вологому середовищу. Лист D36 тут особливо надійний: він витримує не тільки вагу породи, а й вплив води та морозів у забої.

У нашій компанії «Тонмет Холдинг» можна купити високоякісну продукцію.

Ми працюємо з провідними заводами-виробниками. Вибираючи лист суднобудівельний, важливо не просто орієнтуватися на марку сталі, а й правильно підібрати товщину відповідно до завдань. В асортименті компанії “Тонмет Холдинг” представлені листи з підтвердженою сертифікацією, що гарантує надійність і відповідність міжнародним стандартам. Якщо ви не впевнені, яка товщина підійде для вашого проєкту – ми підкажемо і підберемо оптимальний варіант із запасом міцності. Завдяки прямій співпраці із заводами-виробниками, ми пропонуємо конкурентні ціни без зайвих націнок.

Ми забезпечуємо гнучкий підхід при замовленні: підбір під ваші завдання, оптимальні ціни, доставку по всій Україні через надійні логістичні компанії. Оперативна логістика та персональний підхід роблять нас оптимальним вибором для вашого бізнесу. Наші фахівці завжди готові допомогти вам з вибором відповідного матеріалу і відповісти на всі технічні питання.